Angol tanulás könnyedén, hasznos tippekkel és érdekes módszerekkel.

Chat Angol Nyelvstúdió

Chat Angol Nyelvstúdió

Ne magolj! Van jobb megoldás is!

2024. szeptember 02. - Chat Angol Nyelvstúdió

Több szakmai felmérés kimutatta, hogy a diákok lényegében elvesztegetik az értékes idejüket értelmetlen biflázással, holott léteznek olyan módszerek, amelyek alkalmazásával tényleg hatékonyan tanulhatnának. Persze nehéz úgy új tanulási módszert elsajátítani, ha közben a szülők, tanárok, barátok mind mást ajánlgatnak.

Szerencsére egy közelmúltban készült kutatás nem kevesebb, mint öt hatékony tanulási módszert is talált, miközben rávilágított az adott tanulási módszer gyenge pontjára.

Olvass tovább itt:

https://chatnyelvstudio.hu/cikk/ne-magolj-van-jobb-megoldas-is

Kaliforniai iskolák egy magyar diák szemével

A magyarországi tantermekhez képest szembetűnő az is, hogy itt az osztályok jobban felszereltek, minden teremben van projektor, virtuális tábla, laptop, és ezeket használják is – már ha éppen a COVID miatt nyitva vannak az iskolák.

Aki szeretne, írhat a táblára, megoszthat személyes történetet és véleményt, ezek mind pluszok, de sokféleképpen lehet hozzájárulni az órai témához, és aki ezeket a lehetőségeket rendszeresen megragadja, annak a jegyén is meglátszik.

Olvass tovább itt:

https://chatnyelvstudio.hu/cikk/kaliforniai-iskolak-egy-magyar-diak-szemevel

Új AI alkalmazás, amely párbeszédekkel tanít

Duenna AI egy olyan nyelvtanulást segítő alkalmazás, amivel párbeszédek segítségével sajátíthatjuk el a kiválasztott nyelvet.
A párbeszédeket pedig egy mesterséges intelligencia állítja elő a megadott feltételek alapján:

 

  • A párbeszéd nyelve: alapból angol, német és olasz nyelv támogatott, de engedélyezni lehet más nyelveket
  • A párbeszéd témája: ez lehet egy általános téma, amit egy listából választunk, de akár egy teljesen egyedi téma is (pl. Rubik Ernő és a bűvös kocka). Az egyedi téma esetén a mesterséges intelligencia fog az adott témához köthető, releváns és életszerű párbeszédet generálni
  • A párbeszéd „hangulata„: ki lehet választani, hogy mi legyen az adott párbeszéd alaphangulata, pl. boldog, szomorú, aggódó, játékos, vicces, stb.
  • Végül pedig meg lehet adni a párbeszéd két szereplőjének nevét listából vagy teljesen egyénileg (pl. saját nevünket vagy ismerősét)

 

A megadott feltételek alapján a párbeszédet legenerálja a mesterséges intelligencia, majd azt megjeleníti.

A párbeszédet nem csak szövegesen tudjuk elolvasni, hanem egy valósághű beszéd szintetizátor fogja felolvasni a párbeszédet, mintha az a valóságban történne.

 

További funkciója az alkalmazásnak, hogy a generált párbeszédet a nyelvtanuló saját nyelvén is megjeleníti egy gépi fordítás segítségével. Ez segíti a kezdő nyelvtanulókat, hogy a fordítás is rendelkezésre áll.

A Google Play-en éred el.

 

Kellemes időtöltést kívánunk hozzá!

Border crossing – Határátkelés (szókincsfejlesztés hanganyaggal)

Nyáron mindenki sokkal többet jön-megy, utazik. Jöjjön is most egy rövid szókincsfejlesztő olvasmány hanganyaggal a határátkeléssel kapcsolatban.

Fogj neki most!

https://www.5percangol.hu/szokincs_kozossegi_anyagok/border-crossing-hataratkeles-szokincsfejlesztes-hanganyaggal/

 

 

ANGOL NYELVVIZSGA SZÓKINCS - teszteld magad

ANGOL NYELVVIZSGA SZÓKINCS - teszteld magad nyelvvizsga témakörökből KÖZÉPFOKON (B2) - SPORTS & HOBBIES

Angol tanulás online és offline, akárhol vagy bárhol!  :)

Nyelvtanulás és szórakozás egy helyen!

https://english-online.blog.hu/2017/04/04/angol_tanulas_angol_nyelvvizsga_szokincs_teszteld_magad_nyelvvizsga_temakorokbol_kozepfokon_b2_sport

Hasznos-e a nyelvtan?

Ma olyan sok tanulási és tanítási módszer létezik, hogy már-már kihívás elé állít tanárt és tanulót egyaránt, amikor ki akarja választani a megfelelőt vagy a „legjobbat”. Most nem is vállalkozom rá, hogy a különböző módszereket taglaljam, inkább szeretném leszögezni, hogy módszertől függetlenül a célok mindig ugyanazok: meg akarunk tanulni kommunikálni az adott idegen nyelven.

Kicsit részletesebben:

  • Meg akarjuk érteni, amit hallunk
  • Meg akarjuk érteni, amit olvasunk
  • Beszélni akarunk tudni
  • Le akarjuk írni, amit gondolunk

Ez a négy alapkészség (listening, reading, speaking, writing) minden nyelvtanuló számára ugyanazokat a kihívásokat támasztja: hogyan érjem ezt el?

Nagyon egyszerűen fogalmazva azt mondanám, hogy hallgass szövegeket és olvass minél többet az adott nyelven, keresd a lehetőséget a beszéd gyakorlására és rendszeresen fogalmazz, írj (emailt, naplót, véleményt, stb). A nyelvtantól függetlenül ezeket egyszerűen nem lehet túladagolni! Szerintem a különböző módszerek oktatói és használói ebben még egyet is értenének velem. Gyakorlat teszi a mestert. Elcsépelten hangzik, de attól még igaz!

Abban már sokkal eltérőbbek a vélemények, hogy mit, mennyit és hogyan gyakoroljunk. Mit olvassunk, hallgassunk, melyikből milyen mennyiség szükséges napi / heti szinten, stb. De most erre sem térnék ki.

A nyelvtan szükségességéről, illetve feleslegességéről szeretnék inkább véleményt formálni, mert ez a nyelvtanulás egyik legvitatottabb részlete. Tanuljunk-e nyelvtant vagy hagyjuk, hogy elménk, az anyanyelvünk elsajátításához hasonlóan, összerakja az idegen nyelv szabályait?

Hadd kezdjem azzal, hogy idegen nyelvet tanulunk (learn), anyanyelvet pedig elsajátítunk (acquire). Erre a tényre nyomatékosan felhívták a figyelmünket nyelvszakos diákként. Nem is tudtam soha egyformán tekinteni a két dologra.

Vannak még egyéb nagyon fontos különbségek:

  • Kor: anyanyelvünket 0-4 éves korunkig többé-kevésbé elsajátítjuk, míg idegen nyelvet idősebb korban tanulunk.
  • Környezet, mely körülvesz minket: anyanyelvi környezetben tanuljuk anyanyelvünket vagy ugyanebben a környezetben tanulunk idegen nyelvet.
  • Ráfordított idő: anyanyelvünk az ébrenlét minden percében körülvesz bennünket, míg az idegen nyelvet leginkább szabadidőnkben tanuljuk, gyakoroljuk (átlag napi 15-120 percben).
  • Kényszer: ez egy érdekes tényező, de logikus: gyerekként, ha nem tudok kommunikálni, az veszélyezteti szükségleteim kielégítését. Idegen nyelv tanulása esetén ez csak idegen nyelvi környezetben áll fenn. A kényszer azonban idegen nyelv tanulásnál motivációként tér vissza! (A lehetséges motivációkat lásd itt: A nyelvtanulás az egyik legjobb befektetés az életben)

 

Nem szeretném elvenni senkinek a kedvét a nyelvtanulás olyan módszereitől, melyek a nyelvtan tanulásának szükségtelenségét hangoztatják vagy az átlagnál kisebb hangsúlyt fektetnek a nyelvtanra. Inkább arra buzdítok mindenkit, hogy tudásszintjének megfelelő mértékben foglalkozzon a nyelvtannal. Eleinte tanulhatunk mintákat, melyek segítségével hamar saját mondatokat alkothatunk, később azonban fontos lesz a megtanult minták rendszerezése, mert csak így léphetünk egy bizonyos szint fölé a nyelvtudásban és a tanulási folyamatot is gyorsíthatjuk, ha szánunk egy kis időt a nyelvtan megértésére.

Hogyan motiváld magad?

Hogy igazán jól megtanuljunk egy nyelvet, rengeteg időt és energiát kell befektetnünk a kívánt eredmény elérése érdekében. A tanulási folyamat során óhatatlanul lesznek holtpontok, sokszor érezzük azt, hogy nem haladunk úgy, ahogy szeretnénk.

Sokan feladják ilyenkor, pedig apró trükkökkel fenntartható a motiváció és könnyen túl lehet lendülni a nehézségeken. Hogy igazán jól megtanuljunk egy nyelvet, rengeteg időt és energiát kell befektetnünk a kívánt eredmény elérése érdekében. A tanulási folyamat során óhatatlanul lesznek holtpontok, sokszor érezzük azt, hogy nem haladunk úgy, ahogy szeretnénk. Sokan feladják ilyenkor, pedig apró trükkökkel fenntartható a motiváció és könnyen túl lehet lendülni a nehézségeken.

A motiváció nem csak döntés, hanem cselekvés

Ahhoz, hogy önmagunk leglelkesebb támogatói legyünk, be kell ülnünk a vezetői székbe megértve azt, mitől is megy a gépezet.

A miértek

Két fajtája lehet a nyelvtanulási motivációnak. Az egyik külső forrásból táplálkozik, a másik az a hajtóerő, ami belülről fakad. Mi az, ami nyelvtanulásra sarkall? Itt számos dologra gondolhatunk:

Külső faktorok:

  • nyelvvizsga a diploma megszerzéséhez
  • nyelvvizsga a magasabb fizetés eléréséhez
  • mindennapi munkavégzéshez kell
  • külföldi forrásokat akarsz olvasni
  • a gyerek házijához lenne hasznos

Belső faktorok:

  • a kitűzött cél elérése miatti elégedettség
  • a folyamatos fejlődés miatt érzett boldogság
  • jó egy nyelvtanulói közösségbe tartozni, ahol a többiek is motiválnak

Mit tegyünk, hogy a miértekből hogyanok legyenek?

  1. pont: Legyen egy víziód: Határozz meg egy tiszta és érhető célt, mint mondjuk a C1-es (felsőfokú) nyelvvizsga megszerzése. Még akkor is, ha most ez távolinak tűnik segíteni fog, hogy a jelenben tudd, miért is csinálod az egészet hosszú távon!
  2. pont: Jelöld ki az utat: A legtöbben ezt a lépcsőt ugorják át, pedig ez talán a legfontosabb! Amikor már megvan, hogy pontosan mit szeretnél elérni, tervezd meg és tedd mérhetővé az odáig vezető utat. Te vagy a saját hajód kapitánya! Hogy is működik ez a gyakorlatban?

 

Tegyük fel, egy B2-es (középfokú) nyelvvizsgát szeretnél letenni, már 2 éve tanulod a nyelvet és minden vágyad minél hamarabb levizsgázni. Ehhez először is reális és elérhető célokat kell kitűznöd.

 

Gondolkodjunk egyéves távlatban: jövő ilyenkorra levizsgázol – ez a hosszútávú cél. Mit kell addig tenned?

Számold ki, hány hét van odáig és építs fel egy stratégiát: ugyanúgy, mint az edzésnél, itt is különböző izomcsoportokat dolgoztatunk meg, így a nyelvtanulásnál a négy fő készséget kell fejleszteni: beszéd, nyelvhelyesség, szövegértés és hallott szöveg értése. Ez máris ad négy szempontot. Határozd meg, hogy melyik időszakban melyik készséggel foglalkozol. Például “A” héten a nyelvtanban mélyedsz el, “B” héten a szövegértésben stb. Ehhez válassz megfelelő tananyagot és egy emészthető anyagmennyiséget, amit egy hét leforgása alatt, ha törik, ha szakad meg tudsz csinálni. Tanulj, tervezz, ismételj!

Észre fogod venni, hogy az idő neked dolgozik és haladsz. Jegyezd fel a haladásod mértékét és tartsd szem előtt. Jelöld mondjuk különböző színekkel az adott gyakorlásokat egy táblázatban vagy naplóban. Látni fogod, hogy rajzolódik majd ki egy szivárvány, ami elégedett boldogsággal tölt el. Ezt mind te érted el! Fontos, hogy érzékeljük az eredményt valamilyen megfogható formában, mert ez lesz az, ami túllendít akkor, mikor mélyponton vagyunk.

3: pont: Jutalmazd meg magad: jutalmazd meg magad a kis és nagy sikerekért egyaránt. Gondolhatsz itt bármilyen apróságra, mint például egy tábla a kedvenc csokidból vagy nagyobb célok elérése esetén a fent említett nyelvi nyaralás. Akármi is legyen, az kell, hogy elismerd a saját teljesítményedet!

Mit tegyél, ha kezded elveszíteni a lelkesedésed?

Először is ne hibáztasd magad, senki sem pörög mindig száz százalékon és maga a tény, hogy a lelkesedésed hullámzó, csak azt bizonyítja, ugyanúgy ember vagy, mint bárki más! Az angolban van egy kifejezés, ami így szól: Fake it, till you make it. Nagyjából: tegyél úgy, mintha, amíg valójában úgy nem lesz! Ezt mottónak felírhatod a füzeted kezdő oldalára.

Hogy mozdítsd ki magad a holtpontról, ha elveszted a lelkesedésed?

  1. pont: Készíts Vision Board-ot : A Vision Board (avagy a vízióidat megjelenítő tábla) egy nemrégiben elterjedt módszer arra, hogyan tehetjük céljainkat az agyunk számára is emészthetővé. Az emberi agy komplex és bonyolult műveletek elvégzésére alkalmas és mint minden bonyolult szerkezet, képes elveszni a részletekben. A Vision Board segít az elménknek fókuszálni és az energiákat egy irányba terelni.

Mind tudjuk, hogy eredményt csak rendszeres erőfeszítéssel érhetünk el (aki mást mond, az rád akar tukmálni valamit). A Vision Board elemei lehetnek rajzolt, írott vagy internetről letöltött anyagok. A lényeg az, hogy személyes legyen! A nyelvvizsgás példánál maradva csinálhatunk olyan Vision Board-ot, aminek a közepén ott van a nyelvvizsga bizonyítvány amin a nevünk szerepel. Körülötte mi, ahogy mosolygunk és örülünk, a papír miatt bekövetkező eredmény megjelenítése (pl.: előléptetés) vagy egy kép, amint egy trópusi tengerparton idegen nyelven adjuk le a rendelést a pincérnek. Bármi legyen is ezen a táblán, tükrözze, amit el akarsz érni a nyelvtanulással és tedd olyan helyre, hogy naponta lásd. Így be fog épülni a “programok” közé és az agyad megtanulja, hogy ez a feladat prioritást élvez. Ne feledj határidőt szabni a célod elérésének és ezt is jól láthatóan feltüntetni a táblán!

  1. pont Kapcsolati háló: amennyiben tényleg komolyan gondolkodsz egy nyelvtanulási cél elérésében, sokszor segít, ha ezt megosztod olyanokkal, akikben bízol és tudod, hogy a javadat akarják. A családtagok és barátok gyakran képesek erőt önteni az emberbe, amikor épp egy tanulási mélyponton van és biztatásukkal hamarabb túl lehetsz az egészen. Amikor már nyílt színen felvállaltad, hogy te igenis megtanulsz valamilyen nyelven ilyen és ilyen szinten, a hozzád közelállók időről időre rá fognak kérdezni, hogy hogy is állsz a dologgal. Hidd el, neked sem lesz kedved csalódást okozni és közölni, hogy feladtad. Így, hogy tudod, támogatnak, könnyebben fogsz járni az úton.

+ 1 pont: 5 másodperces szabály: Mel Robbins író, aki előállt az úgynevezett 5 másodperces szabállyal, olyan módszert adott a kezünkbe, ami az álmodozás helyett a cselekvést helyezi előtérbe. Ha elbizonytalanodsz, ha lusta vagy és nincs kedved ma tanulni, ha rossz az idő és leginkább filmeznél, de tudod, vár még rád a mai hanganyag, állj fel és csináld! Ne gondolkodj, ne hezitálj, nyúlj a füzethez és a ceruzához és hajrá! 5 másodpercnyi idő az a keskeny rés, amivel kitrükközhetjük az elménket és a passzivitás helyett a cselevést választhatjuk, mielőtt az agyunk előjön egy logikus (és persze kényelmes) kifogással, miért is nem kéne nekünk most tanulni.

Hol állunk az idegennyelv tanítás rangsorában?

Még mindig sereghajtók vagyunk Európában az idegennyelv tudás tekintetében, de - a legfrissebb Eurostat adatok szerint - az elmúlt időszakban kicsit javult már a helyzet, különösen a 30 év alattiak között – írta Nyelviskolák Szakmai Egyesülete (Nyesze).

Ez annak is köszönhető,  hogy az egyesület által ellenőrzött és minősített nyelviskolák, szakmailag magas színvonalú online és  személyes jelenlétű (kontakt) képzésekkel, vizsgafelkészítőkkel várják a nyelvtanulókat. 

murphy_grammar_1.jpg

A kontakt, csoportos nyelvtanfolyamokat – az elmúlt időszak hatására – kiemelten igénylik a  hallgatók, ami érthető, mert együtt tanulva erősebb a motiváció, többféle nyelvhasználati formával  lehet találkozni és az órák is izgalmasabbak, mert számos feladattípus gyakorolható.

Ráadásul, a fix órarendi alkalmak rendszeres tanulásra ösztönöznek, miközben a hallgatók  egymástól is tanulnak.

süti beállítások módosítása
Mobil