Angol tanulás könnyedén, hasznos tippekkel és érdekes módszerekkel.

Chat Angol Nyelvstúdió

Chat Angol Nyelvstúdió

Nyelvvizsgák, tévhitek, csalások a vizsgabiztos szemével

2017. március 14. - Chat Angol Nyelvstúdió

Nyelvvizsgák, tévhitek, csalások a vizsgabiztos szemével

"Mivel régóta vagyok nyelvvizsga biztos, szeretnék néhány igen elterjedt tévhitet eloszlatni amelyekkel úton-útfélen találkozom. Az apropót az adta, hogy ismét bíróság elé áll egy csaló, aki valaki más személyi igazolványával próbált "segíteni" abban, hogy az illető hozzájuthasson hőn áhított nyelvvizsga bizonyítványához.

Miért fordulnak efféle módszerekhez,  miért vállalják az igen borsos "sikerdíj" kifizetését a becsületes munka és megmérettetés helyett, amit akár sokkal olcsóbban, kockázatmentesen, bűncselekmény elkövetése nélkül megtehetnének? 

Pályám során százakat vizsgáztattam már, és a vizsgák alkalmával az "indulók" kb. 55-75%-a megy át a "felhozataltól" függően. A vizsgázók nincsenek tisztában a saját képességeikkel, és olyan bődületes hibákat követnek el, hogy azt kívánom,bárcsak felvehetnénk a produktumot, és lejátszhatnánk nekik utólag. Az, hogy valaki valamilyen szinten előadja magát egy idegen nyelven dicséretes, és hasznos. DE, az államilag akkreditált vizsgák tartalmának, szintjének, módjának és lebonyolításának az EU közös referencia-keretének ("KER") kell megfelelniük, és nekünk vizsgáztatóknak szigorú szabályok szerint kötelező pontoznunk. Nyomtatott formában ott van előttünk, hogy milyen hibáért hány pont levonás jár, mi a plusz, mi üti meg a szintet. Egyedül ez a mérvadó. Én a magam részéről egyfajta szentírásnak tekintem a KER (lásd fentebb) előírásait és abszolút segítő módon, pozitívan állok minden egyes hozzám betérő vizsgázóhoz. Arról nem beszélve, hogy a jelen lévő kollégámmal együtt hozzuk meg a döntéseinket. Bízom abban, hogy minden vizsgáztató ezt az utat követi.

Persze, mi is emberek vagyunk, nagyon nehéz objektívnek maradni, amikor valaki már az ötödik alkalommal elkeseredetten próbálkozik, vagy éppen egy középkorú, láthatóan és hallhatóan nem túl tehetséges "versenyző" küzd a diplomájáért, a munkájáért, a mindennapi megélhetéséért, amikor eljön vizsgázni. Az ellenpélda a nagy arccal, zsebre tett kézzel érkező kapucnis pólós tini, aki azt gondolja, hogy néhány, a szlengben használt kifejezéssel, amerikásnak tűnő, de hangtanilag rendkívül hibás kiejtéssel ő tuti befutó. Néha jól esne, ha a hozzáállást is értékelhetném, de NEM teszem.

Attól is felforr az agyvizem, amikor a sikertelenséget azzal magyarázzák, hogy a "szemét" vizsgáztató buktat, mert kell a vizsgázó, kell a pénz...Ez egy aljas rágalom! Igen, kell a pénz, de mi vizsgáztatók a töredékét kapjuk meg annak az összegnek, amit a vizsgázó díjként befizet! Mindig vannak új vizsgázók, sokszor már nem győzzük hétvégéinket feláldozni a vizsgáztatás "oltárán" minimális, természetesen kizárólag adózott, számlázott juttatásért! Igenis át lehet menni, ahogyan azt százezrek bizonyíthatják, és az, hogy ha valaki bármilyen okból képtelen ezt megcsinálni, az nem a mi hibánk, és nem jogosítja fel arra, hogy törvényt sértsen! Nálunk is történt nem egy eset, amikor rendőrt kellett hívni a csalók miatt. A "megbízók" között volt már középiskolás, egyetemista, focista, közgazdász, de még Phd. fokozattal rendelkező pszichológus is! El lehet képzelni, hogy mennyire "kellemes" a valódi munkánk mellett még csendőrt is játszani! Másrészről pedig pofátlanság "bérvizsgázó" alkalmazása azokkal szemben, akik tisztességgel, kitartással, szorgalommal, időt és pénzt nem kímélve sikeres, vagy sikertelen vizsgát tesznek. Mindenki tudja jól, hogy a (hírhedt) Rigó utca monopóliuma már régen megszűnt, így az interneten böngészve, feladatlapokat letöltve és megoldva rábukkanhatunk a számunkra legszimpatikusabb, legtesthezállóbb nyelvvizsgára. (Megjegyzem, az Origó vizsgák is korrektek.) A már sikeres vizsgát tett barátaink és ismerőseink is segíthetnek ebben, megoszthatják velünk jó, vagy éppen rossz tapasztalataikat. Érdemes tanári segítséget is kérni!

  Úgy vélem, hogy azt a 150-200 ezer forintot nem a bűnözőknek kellene adni, hanem a saját tanulásunkra fordítani. Ő úgysem mehet el helyettünk angol nyelvű állásinterjúra."

 

Forrás: http://iaskyouanswer.blog.hu/2012/03/13/nyelvvizsgak_tevhitek_csalasok_a_vizsgabiztos_szemevel

Melyik nyelvvizsgát válasszam?

Melyik nyelvvizsgát válasszam?

 

Először is már az elején szeretném mindnyájunk véleményét tolmácsolni:

Egy választási lehetőség nem választás!

Azt értem alatta, hogy amikor bemész egy nyelvvizsga központba, vagy olyan nyelviskolába, ahol leszerződtek egy bizonyos nyelvvizsga megtartására, akkor ott nem is várhatod el az objektív tájékoztatást! És nem is fogsz azt kapni, mert ez egy óriási üzlet, és az a vizsgahely érdeke, hogy a szombatonként tartott nyelvvizsga célra kibérelt épület előtt kígyózzanak a sorok és irányító tanárok „rendszerezzék” a vizsgázó diákokat, mert különben eltévednek a sok 100, vagy még jobb, ha sok 1000 társuk között…

Itt az fogod tapasztalni, hogy egyet, a saját típusukat mutatják majd be, próbálnak majd rábeszélni, ismertetik az előnyeit, addig, amíg meg nem győznek, hogy Neked is az lesz az ideális.

Ez egy csapda. De nem kell megsértődni, mondta 15 évvel ezelőtt egy sikeres üzletember tanítványom, ha mindenki a saját pénztárcáját helyezi előtérbe, és itt sincs ez másképp. Minél többen jelentkeznek, annál inkább megérte az a szombati nap, amikor a vizsgázók reggel 8.00-tól, délután 6.00-ig szépen sorban állnak.

Mi annak a hívei vagyunk, hogy a Diák a saját szemével kell, hogy meggyőződjön róla, hogy neki melyik a legkönnyebben teljesíthető vizsgatípus. Ugyanis a vizsgák szépen elkülöníthetőek, van, amelyik a nyelvtani készséget jobban vizsgálja, van, amelyik pedig a szókincset helyezi előtérbe. Nem vagyunk egyformák, mindenkinek más az erőssége.

Nálunk 4 féle vizsgatípust kipróbálnak a Diákok, mielőtt véglegesen voksolnak valamelyik típusra. Ezért mi sosem adunk úgy tanácsot, hogy nem látjuk az ingyenes próbavizsga eredményét. A százalék számít, nem pedig az, hogy melyik vizsgatípusnak mi a neve, persze, a különleges követelményeknél, például üzleti szaknyelv, a vizsgát nem lehet általános nyelvűre kicserélni. (Üzleti nyelvből is több fajta vizsgatípus létezik.)

Nálunk a próbavizsga a középfokú tanfolyam része, benne foglaltatik, ingyenes és minden vizsgafajtából legalább 4 db megírására ösztönözzük a Diákjainkat. Utána már nyugodtan jelentkezhettek a nyelvvizsgára, mert már a vizsgarutin is megvan, feltéve persze, hogy a százalék számításkor is kedvező eredmény született!

Itt nézd meg vizsga garanciánkat:

https://chatnyelvstudio.hu/jelentkezes-es-garancia

A saját szemednek higgy, (mármint a %-os eredményednek), ne a szomszéd néni, a rokon, vagy a munkatársad ajánlásának, miszerint:

„– Az egy gyenge kis vizsga, még az XY is le tudta tenni, pedig milyen együgyű volt szegény!”

A Te időddel Te gazdálkodsz, ugyanúgy az anyagi rész is Téged terhel, nem a szomszéd nénit. Úgyhogy, a százalékos eredmény számít, nem a jó tanács.

 

Kérjél próbavizsgát bátran tőlünk, szívesen segítünk! J

Riport 2 Diákunkkal

                               Riport 2 Diákunkkal            

 

1., Mióta jártok a Chat Angol Nyelvstúdióba?

 Ági: – Öt és fél éve.

 Kati: – Körülbelül öt éve.

 2., Mik a tapasztalataitok a mini csoportos oktatással kapcsolatosan?

 Ági: – Nagyon jól lehet haladni a tananyaggal. Van mód az ismétlésre. Nagyon jó az is, hogy mindig beszélgetünk a napi dolgokról is.

 Kati: Több szempontból is jó a mini csoportos oktatás. Többek között, több figyelmet tudnak ránk szentelni a tanárok, több idő jut az egyéni kibontakozásra. A csoporttársak stílusát is könnyebb megismerni, így a közös munka is jobban megy.

 3., Hogy értékelitek a nyelvi fejlődéseteket? Miben érzitek határozottan, hogy sikeresebbek lettetek?

 Ági: – Sokkal magabiztosabb vagyok. Nem félek attól, hogy nem mondok valamit helyesen, mert az a lényeg, hogy beszéljünk bátran angolul. Hogy egyáltalán merjünk megszólalni.

 Kati: – Egyre jobban megértem a nyelvet, egyre jobban „kinyílik a világ” előttem. Nagyon jó érzéssel tölt el, amikor ráeszmélek, hogy nem csak én értem meg az angol nyelvet, hanem engem is megértenek. A világért sem adnám oda ezt az érzést!

  4.,  Hogyan értékelitek a tanárok tevékenységét? Az évek során már sok tanárral találkoztatok.

 Ági: – Minden egyes tanárral meg vagyok elégedve.

 Kati:– Nagyon prezicen, odafigyeléssel, szeretetteljesen oktatnak minket. Minden kérdésünkre kielégítő választ kapunk. Nagyon lelkesen tanítanak!

 5., Ha ajánlod az ismerőseidnek a CHAT Nyelvstúdiót, miért teszed? Mi fogott meg benne?

 Ági: – Nagyon jó, hogy kiscsoportosak a csoportok. Nagyon barátságos. Jó ide járni, mert jól érezzük magunkat. Sokat tanulunk, és közben sokat nevetünk.

 Kati: – Precizitás, odaadás. Jó a kapcsolat a tanárokkal. Baráti atmoszféra, kellemes légkör.

 Köszönjük szépen a válaszokat Fekete Áginak és Nagy Katinak! JJ

Mire számíthatsz az állásinterjún?

                                   Mire számíthatsz az állásinterjún?

 

Ne azt mondd magadnak, hogy:

 „Semmi jóra!”, hanem nézd át az alapoktól a profi szintig a várható kérdéseket gyorsan! 

 

Alapkérdések:


  • 1. What's your name? / Mi a neve? 
    My name is Lajos Nagy.  / 
    A nevem Nagy Lajos. (angolban elől van a keresztnév!)
  • 2. Where were you born? / Hol született?
    I was born in Budapest. / 
    Budapesten születtem. 
  • 3. When were you born? / Mikor született?
    I was born on the 2nd of February 1973. / 
    1973. február 2-án születtem. 
  • 4. How old are you? / Hány éves?
    I am 32 years old. / 
    32 éves vagyok. 
  • 5. What's your marital status? / Mi a családi állapota? 
    I am married. / 
    Házas vagyok. 
    I am single. / 
    Egyedülálló vagyok.  
    I am divorced. / 
    Elvált vagyok. 
  • 6. Do you have children? / Vannak gyerekei? 
    Yes, I do. / 
    Igen, vannak. 
    No, I don't. / 
    Nem, nincsenek. 
  • 7. Where did you study? / Hol tanult? 
    I studied at .......... school. / 
    ...... iskolában tanultam. 
    I graduated at ELTE University in 1998. / 
    Az ELTE-n diplomáztam 1998-ban.
  • 8. What languages do you speak? / Milyen nyelveket beszél?
    I speak Hungarian and English. / 
    Magyarul és angolul beszélek. 
  • 9. How long have you been learning English? / Mióta tanul angolul? 
    I have been learning English for 2 years. / 
    2 éve tanulok angolul. 
  • 10. Where did you study English? / Hol tanult angolul? 
    I had some private teachers and I studied autodidact. / 
    Volt néhány magántanárom és autodidaktaként (tanultam).
    I have learned from Teach Yourself books with cassettes and CDs. / 
    A Tanulj magad könyvekből tanultam kazettákkal és CD-kel. 
    I also use the Internet for learning English. / 
    Az internetet is használom az angol tanulásra. 

 

Haladó project:

1. Tell me about yourself.

1. minta válasz: I graduated from …………………… University majoring in ………………… (field). I have a degree in …………………………. I started my career at ……………….. company in a position of ……………… assistant and was responsible for …… and …… I was involved in a ……………. project where I could prove my ability to be able to work in a team as well as to organize a group of people work effectively. Then I was promoted and continued my work in a …….……………. manager position with more responsibility. / or After a while I felt I needed more challenge so I applied for a job at …………… company as a ………… manager where I worked for … years.

2. minta válasz friss diplomásoknakI've just graduated from the University of London with a degree in Computers. During the summers, I worked as a systems administrator for a small company to help pay for my education.

2. Can you tell me about your responsibilities at your last job?

1. minta válasz: I advised customers on financial matters. After I consulted the customer, I completed a customer inquiry form and catalogued the information in our database. I then collaborated with colleagues to prepare the best possible package for the client. The clients were then presented with a summarized report on their financial activities that I formulated on a quarterly basis.

3. What is your greatest strength?

1. minta válasz: I work well under pressure. When there is a deadline (a time by which the work must be finished), I can focus on the task at hand (current project) and structure my work schedule well. I remember one week when I had to get 6 new customer reports out by Friday at 5. I finished all the reports ahead of time without having to work overtime.

2. minta válasz: I am an excellent communicator. People trust me and come to me for advice. One afternoon, my colleague was involved with a difficult customer who felt he was not being served well. I made the customer a cup of coffee and invited both my colleague and the client to my desk where we solved the problem together.

4. What is your greatest weakness?

1. minta válasz: I am overzealous (work too hard) and become nervous when my co-workers are not pulling their weight (doing their job). However, I am aware of this problem, and before I say anything to anyone, I ask myself why the colleague is having difficulties.

2. minta válasz: I tend to spend too much time making sure the customer is satisfied. However, I began setting time-limits for myself if I noticed this happening.

5. Why do you want to work for Smith and Sons?

1. minta válasz: After following your firm progress for the last 3 years, I am convinced that Smith and Sons are becoming one of the market leaders and I would like to be part of the team.

2. minta válasz: I am impressed by the quality of your products. I am sure that I would be a convincing salesman because I truly believe that the xxx is the best product on the market today.

 

 

Hangsebességgel a nyelvvizsga felé!

Miért a minicsoportot válasszam?

Gyakran felmerül benned a kérdés, miért is lenne jobb a kisebb csoport?

Anyagi megfontolások miatt eddig a nagyobb létszámra voksoltál?

Mutatunk egy listát, hogy mérlegelhesd az előnyöket:

* 4-6 fős kiscsoportban a tanár figyelme jobban tud a a diákra fókuszálni

* gyorsabb a haladási ritmus

* több a visszajelzés a tanár részéről

* még több tipp és tanács a diák egyéni fejlődéséhez

* életszerű szituációk a csoporttársakkal

* könnyebben áttekinthető pármunka

* baráti, oldott légkör kialakítása 

Amennyiben  gyorsabban szeretnél nyelvvizsga szintre eljutni, vagy egy állásinterjún megfelelni, akkor nem mindegy, hogy fénysebességgel jutsz-e a kívánt szintre, vagy csak normál sebességgel haladsz. Ugye, Te is a hangsebességre szavazol?

 

USA cserediák szeretnél lenni?

USA cserediák szeretnél lenni?

 

Ha egy középiskolás diák ki szeretné próbálni, hogy milyen is az amerikai oktatási rendszer és közelről szeretné átélni az ott élő családok mindennapjait, akkor nem kell mást tennie, mint kicsit keresgélni az interneten és hamar kap opciókat arra nézve, hogy milyen módon is teheti ezt meg a legegyszerűbben. A keresésnél lényeges szempont, hogy egy olyan oktatási csereprogrammal foglalkozó céget válasszon az érdeklődő, ami rendelkezik nemzetközi háttérrel és van tapasztalata a kérdést illetően.

A különféle külföldi tanulást szervező cégek részletesen tájékoztatják a honlapjuk böngészőit, hogy egy ilyen folyamat milyen hivatalos teendőkkel jár. Az első lépés egy jelentkezési lap kitöltése, amibe a részletes adatokat vesznek fel arról, hogy a diák milyen érdeklődési körrel rendelkezik, milyen eredményei vannak az iskolában, milyen oltásokat kapott stb. De az anyag legmeghatározóbb részét a fényképek jelenthetik, illetve az a bemutatkozó levél, amiben mind a diák, mind pedig az édes szülője részletes leírást ad arról angol nyelven, hogy milyen a jelentkező valódi személyisége.

 

Amerika az egyik legnagyobb népszerűségnek örvendő ország a külföldön tanulni vágyó fiatalok számára és pont ezért fontos, hogy részletes és jól megírt jelentkezési anyaggal induljon el a diák a vállalkozása megvalósítása felé.

 

Az ottani családok önkéntes alapon, ingyen vállalják azt, hogy akár egy egész tanévre magukhoz vesznek egy idegen országból érkező cserediákot. A fogadó szülők profilja változó, de egy dologban szinte mind megegyeznek: kisebb városokban vagy akár farmokon élő családok közül kerülnek ki, többségüket a kulturális kíváncsiság és a vendégszeretet ösztönzi arra, hogy külföldi diákot lássanak vendégül. Sok olyan család akad, akik már számtalan alkalommal működtek közre fogadó családként.

 

Vannak olyan cégek, ahol területválasztásra is van mód, de ezekben az esetekben kitartóbbnak kell lennie a diákoknak, mivel eme igény által korlátozottá válik a lehetséges államok száma és a partnerszervezetnek több időre van szüksége a megfelelő család és iskola megtalálására. Ezt a részt lehetne rövidíteni: Területválasztás esetén az Amerikába készülőknek általában december 31. napja a határidő, egyéb esetben március 31. szokott lenni a beadási határideje a jelentkezéseknek. Rendhagyó esetekben ez kitolódhat.

 

A kinti partnerszervezetek hozzáférést engednek az adatbázisukhoz a programba felvett családoknak, hogy aztán a diákok beadott jelentkezési anyagait áttekinthessék. A sok ezer diák közül választani megterhelő feladat volna, ezért ezt a folyamatot a helyi területi képviselő segítségével koordinálja, ami alapján könnyebben választhat a család a számukra szimpatikusnak talált diákok közül. Ezek a családok nagyon komoly előzetes ellenőrzéseken mennek keresztül mielőtt felkerülnek a cserediákokat fogadó szülők listájára. Az amerikai partnerszervezet személyesen is meggyőződik a családok alkalmasságáról, illetve az amerikai hatóságok bevonásával teszik még átláthatóbbá a feladatra való alkalmasságukat.

 

Ahhoz, hogy a diák zökkenőmentes kiutazása biztossá váljon, nagy kihívást jelent megfelelő iskolát találni a számára. Egyrészt azért, mert a diák iránt érdeklődő család körzetébe kell hogy essen az intézmény, másrészt egy amerikai High School korlátozott számban fogadhat cserediákokat, illetve az iskolák követelményei eltérőek egy idegen országból érkező tanuló számára. Fontos, hogy az iskolák tanárai és diákjai közé kerülve a külföldi cserediák tudomásul vegye, hogy minden szabály, ami az intézményben érvényben van a beiratkozásától kezdődően rá is vonatkozik majd. Ezért is szükséges tudnia, hogy Amerikába jól megalapozott angol nyelvtudással tud kijutni.

 

Előzetesen jó tudni az amerikai iskolák alapmentalitásáról, hogy mindamellett, hogy néhány kötelező tárgyon kívül a diákok szabadon választanak tantárgyakat, az ottani iskolákban nem jellemző, hogy nagy nyomás alatt kellene gyakorolni a tanulmányaikat. A tantárgyak gyakorlatorientáltak és nagy számban lehet válogatni az érdekesebbnél-érdekesebb tanórai lehetőségek közül. Diákok és tanárok között nem az itthon megszokott távolságtartó viszony a jellemző, sőt megszokott dolognak számít az iskolán kívüli kikapcsolódást nyújtó programok szervezése a tanárok vezénylésével. Az oktatás szellemének alapattitűdje, hogy önbizalmat nyerjen a diák az iskolai foglalkozások során. A számonkérés módja sem jelent extra feszültséget, hisz a teszteket előre bejelentik és ösztönzik arra a diákokat, hogy kétely esetén kérdezzenek. Ha valami előnyként jelentkezik egy amerikai középiskolai tanév során, akkor az, hogy a gyerekek önbizalma és önállóságra való törekvése hatalmas ütemben fejlődik egy ilyen szellemiségű közegben.

 

 

 

 

A tanítás körülbelül egy héttel a megérkezés után kezdődik, és rendszerint májusban vagy júniusban fejeződik be, attól függően, hogy augusztusban vagy szeptemberben kezdte-e meg a cserediák a tanulmányait. Az amerikai iskolarendszer a hatéves kortól megkezdett általános iskolából és az erre épülő középiskolából áll. A tanév félévre, esetleg harmadévre van felosztva. Általános, hogy a filmekből is jól ismert sárga iskolabuszok hozzák-viszik a diákokat az iskolába, ezzel biztosítva a pontos megérkezésüket az órákra. Hétfőtől péntekig ugyanazokat a tantárgyakat hallgatják a tanulók, amiket a beiratkozásukkor megjelöltek. Ebben mutatkozik meg a legnagyobb értéke a kinti tanulmányoknak, hisz a diákok önállóságra vannak serkentve a kezdetektől fogva. Ha mégis segítségre volna szüksége, akkor a tanév során, de különösen a szemeszterek, illetve trimeszterek kezdetekor minden tanulót egy „Guidance Counselor”, más néven egy iskolai tanácsadó patronál, akire minden felmerülő kérdés esetén számíthat a diák.

 

Az órák 8 órakor kezdődnek, de néhány iskola esetén előfordulhat, hogy korábban indul a tanítás. Általában a 3. és a 4. tanítási óra után következik az ebédszünet, az a periódusa a napnak, ami szintén jól ismert a legtöbb amerikai teenage movie-ból, hisz például ebben a környezetben tudnak jól szocializálódni a gyerekek. Az utolsó tanítási óra kb. 15 óra körül ér véget. A kinttartózkodás ideje alatt a fogadó szülők gondja reggelit és vacsorát biztosítani a hétköznapokon, de az ebédről már a cserediák gondoskodik, amit az édes szülőkkel kötött megállapodás szerinti zsebpénzből finanszírozhat. Hétvégén és az iskolai szünetek alatt a fogadó család természetesen teljes ellátást biztosít a diáknak. Az amerikai iskolák ételkínálata rendkívül bőséges, egyáltalán nem kerül sokba, illetve a hiedelmekkel ellentétben van opció egészségesnek tartott ebédek vásárlására.

 

A szabadon választható tárgyak mellett kötelező tantárgyak is akadnak, ilyen az amerikai történelem, állampolgári ismeretek és az angol. Az iskolaév pontos tartamát azonban Amerikában minden iskola maga határozza meg. A nyári szünet mellett csak rövid szünetek adódhatnak például Karácsonykor és Húsvétkor.

A szokásos órarenden túl kerül sor az amerikai középiskolákra olyannyira jellemző tanórán kívüli tevékenységekre. Ezek a tevékenységek fakultatívak és hozzávetőlegesen 17 vagy 18 óráig tartanak. Itt kerül sor arra a lehetőségre, hogy különféle sportágak közül választhassanak a diákok, mint például foci, amerikai foci, baseball, tenisz, röplabda, golf, jégkorong vagy atlétika. De a sporton kívül van mód arra, hogy fényképész klubok, tudományos-fantasztikus klubok, a cheerleader team vagy az iskola színi társulatához csatlakozzanak a diákok.

 

A tévéből és mozikból már olyan jól ismert jelenetekhez képest meglepő módon az amerikai iskolarendszer nem sokban tér el a valóságtól. Ez lehet az egyik oka annak, hogy sokan belevágnak, és Amerikában töltenek egy középiskolai tanévet. Annak ellenére, hogy a két ország között nagy távolságokról kell beszélni, a fent olvasott „útmutató” bizonyság lehet arra, hogy Amerika milyen önzetlen mértékben nyitott a különféle nemzetek fiatalsága iránt.

 

Forrás: Eduline

Új, fogalmazást segítő program Neked!

Írj és fejlődj! Új program a fogalmazások gyakorlásához

 

A Cambridge Kiadó új fejlesztésű, írást segítő programja már elérhető. Ingyenes, online felület, amely azért fontos a diákoknak, mert az írásbeli munkájukat javítja, és számos gyakorlási lehetőséget biztosít a számukra.

 

 

Minden szinten segítséget ad ahhoz, hogy az írásbeli készségünk fejlődjön, mivel feedback lehetőséget is tartalmaz.

 

 

A program fő célja az, hogy a diákokat a vizsgára felkészítse, és egyáltalán rávegye őket, hogy gyakorolják a fogalmazást. Az írásbeli feladatokon keresztül, a diákok magabiztosabbak lesznek és a vizsgákon jobban teljesítenek. Az azonnali feedback (visszajelzés) miatt a diákok nem akadnak el, hanem még fókuszáltabban tudják folytatni a munkát. A hibákat színessel kiemeli a mondatokban és azonnali segítő kérdéssel rávezet a helyes megoldásra, következésképpen rögtön tudjuk javítani a hibánkat.

 

Itt találod meg:

http://www.cambridgeenglish.org/learning-english/free-resources/write-and-improve/

Nagyon hasznos program, különösen a vizsga előtt állóknak ajánljuk!

 

 

 

 

Mit tudsz a Valentin napról?

Szent Valentin, a szerelmesek védőszentje

 

Sokan azt állítják, hogy a szerelem és a szeretet ünnep eredete Szent Valentin, egy római papig nevéhez fűződik, aki mártírhalált halt, mert nem adta fel a kereszténységet a vallás üldöztetése idején. Kr.u. 269 vagy 270 február 14.-én halt meg, ugyanazon a napon, amelyik a szerelmi sorsjátékoknak volt szentelve. A legenda szerint a börtönben töltött idő alatt üzenetet küldött barátainak, hogy szereti őket és hogy ne felejtsék el őt.

 

A történet egy másik változata szerint, Szent Valentin papként szolgált Claudius császár ideje alatt, aki bebörtönözte őt, mert ellenezte döntését, amely megtiltotta a fiatal férfiaknak, hogy házasodjanak. Úgy gondolta, hogy a nőtlen férfiakból jobb katonák válnak, megerősítvén ezáltal a hadseregét. A legenda úgy tartja, hogy, Szent Valentin rabsága alatt összebarátkozott a börtönőr lányával, akinek hagyott egy levelet aláírva, hogy “A te Valentinodtól”.

 

Kr.u. 496-ban Gelasius pápa elrendelte, hogy az addigi Luperkalia ünnep helyett február 14-én Szent Valentinre emlékezzenek. Fokozatosan, ez a nap lett a szerelmes üzenetek napja, és Szent Valentin lett a szerelmesek védőszentje. A dátumra versek és olyan egyszerű ajándékok küldése volt jellemző, mint a virág vagy a csokoládé. Gyakran rendeztek társasági összejöveteleket vagy bálokat is ebből az alkalomból.

 

Az Egyesült Államokban, Miss Esther Howland volt az első, aki Valentin napi képeslapot küldött. A Colorado-i Loveland város komoly postai üzletet bonyolít le február 14. körül, mivel az emberek szentimentális verseket küldenek szét szeretteiknek, a gyerekek pedig Valentin-kártyákat cserélnek az iskolában.

 

“kereskedelmi” Bálint-napot az 1800-as években vezették be, és mára már ezen a napon igen csak hatalmas forgalmat bonyolítanak le a virágárusok, valamint az ajándék- és édességboltok az ünnephez kötődő reklámkampányoknak köszönhetően. A legtöbb ember igyekszik valamilyen csodálatos idézet, szerelmes vers vagy akár sms kíséretében átadni ajándékát szerelmének, szeretteinek vagy más, szívéhez közel álló személyeknek.

 

A Valentin nap eredete

A Valentin-nap a Római Birodalom idejére vezethető vissza. Az ókori Rómában, február 14.-e Juno tiszteletére adott ünnepség volt (Juno volt Jupiter társa, a római istenek és istennők királynője, de számon tartották őt úgy is, mint a nők, a szülés és a házasság istennője is). A következő napon, február 15.-én kezdődött Luperkalia ünnepe.

Az egyszerű nép fiatal férfiainak és lányok élete szigorúan el volt választva egymástól. Azonban a Luperkalia fesztivál előestéjén, papírra írták a római lányok neveit és egy üvegbe tették őket. Minden fiú kihúzott egy papírt és a rajta szereplő lány lett a partnere a fesztivál alatt. A fiatalok párosítása néha egész évre szólt, és gyakran szerelem, majd házasság lett belőle.

 

II. Claudius császár uralkodása alatt Róma számtalan véres és népszerűtlen kampány részese lett. A kegyetlenségéről híres Claudius nehezen szerzett katonákat, akik csatlakozhattak volna seregéhez. Úgy vélte, ennek legfőbb oka az, hogy a római férfiak nem akarták elhagyni szeretteiket és családjukat. Claudius egy rendelet által törölte az összes házasságot és jegyességet a birodalomban, hogy ezáltal megerősítse csapatait. Szent Valentin jóságos és romantikus római pap volt ebben az időben, aki titokban párokat adott össze, mely cselekedetek miatt február 14.-én halt mártírhalált, 270 körül.

Ebben az időben, a Luperkalia ünnepség alatt régi pogány szokás volt a lányok neveit kihúzni, melyet a korai keresztény papok próbáltak visszaszorítani. Ennek érdekében a papírokra szentek neveit írták a hajadon lányok nevei helyett, és mivel a Luperkalia február közepén kezdődött, úgy döntöttek, hogy Szent Valentin napja, vagyis február 14. a legmegfelelőbb választás erre. Úgy tűnik, hogy a szokás, hogy a fiatal férfiak leányt vagy szentet választanak maguknak Valentin napon, ezekre az időkre vezethető vissza.

(Forrás: Családivilág.hu )

 

 

 

 

A Musixmatch nyelvtanulásra?

A Musixmatch nemcsak karaokézásra, de nyelvtanulásra is tökéletesen alkalmas.

Musixmatch több mint 7 millió dalszöveget tárol, 38 különböző nyelven. A hatalmas zenei gyűjtemény eddig “csak”  AndroidraWindows Phone-raiPhone-ra és iPadre volt elérhető, valamint Spotify-és Chrome-bővítményként, de most már bármilyen böngésző megnyitásával azonnal élvezhetjük a dalszöveg-gyűjtemény előnyeit.

 

Hogy működik?

Az oldal keresőjével kiválaszthatjuk azt a zenét, amelynek a dalszövegére kíváncsiak vagyunk. Ekkor megjelenik a szám oldala, ha pedig a lejátszásra kattintunk, akkor előugrik a szám YouTube klipje, alatta pedig a dalszöveg azon részletét olvashatjuk, amely épp hallható. Természetesen az oldal minden okoskészülékre kompatibilis, így szinte bármikor élvezhetjük a Musixmatch nyújtotta zenei élményt.

Forrás: icuccok.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Melyik szótár a legjobb barátod?

Melyik szótár a legjobb barátod?

Igen, az lehet, abszolút a legjobb barát, ha profi szerkesztésű és eredeti kiadványt választasz. Időnként muszáj beruháznod, mielőtt vizsgázni mész például, de ne hagyd az utolsó pillanatra. Kell egy kis idő, hogy a szótárral „összeszokjatok”.

 

Nagyon fontos, hogy elolvasd a felépítését, a jelrendszerét áttanulmányozd és még a boltban kikeress egy pár kifejezést, csak próbaképpen. Amennyiben könnyen boldogultok „egymással”, úgy már haza is viheted, nyugodt szívvel.

 

Nem javasoljuk az akciós árú szótárakat, amiket nem nézhetsz meg a saját szemeddel, mert csak a borítókép látszik a monitoron.

A szótár esetében nagyon fontos a használhatóság, a könnyű kezelhetőség. A ritkán, de még kapható, puha fedelű, csökkentett árú hamar szétmegy, mindenképpen kemény borításút válassz.

 

A szótáraknál is vannak nehézségi fokok, az elementary (alapfokú) szinttől egészen az advanced (felsőfokú) szintig. Kezdőknek a magasabb szint demotiváló lehet, ezért, ha nem akarod magad összetett angol kifejezések garmadában találni, bonyolult példamondatokkal tarkítva, akkor válaszd a könnyebb, érthető szintet.

 

Kevesen tudják, hogy a mintamondatokból rengeteget lehet tanulni, a kifejezést körülírják, a szinonimákat használják, ezáltal bővül a szókincsed. Nem elhanyagolható szempont, ha sietős a nyelvvizsga.

 

Online formában is megtalálható, szerintünk a legjobb szótár, az Oxford:

 

https://en.oxforddictionaries.com/

 

Témák szerint is összegyűjtötték a szókincset, így könnyebben átlátható az ajánlott szavak jegyzéke. Itt találod a témaköröket:

 

http://www.oxfordlearnersdictionaries.com/topic/

 

Amennyiben mindenképpen magyar online szótárt szeretnél, akkor a SZTAKI-t ajánljuk:

 

http://szotar.sztaki.hu/

 

 

 

 

 

 

 

süti beállítások módosítása